Jore heräsi päivällä. Kummakin puolen oli yövieras. Eki ja Vege. Jore huomasi kirjojensa kadonneen.

- Kuka perkele on vienyt kirjani

- Minä vein, vastasi Eki

Jore naurahti ensin mutta vakavoitui

- Mihin Sinä veit ne

- Myin divariin

- Mihin divariin

- Onko sen nyt niin väliä, vastasi Eki. Divari kun divari

- Missäs rahat on, tiukkasi Jore

- Kävin Rälläkässä ensin syömässä, loput meni kaljaan kapakassa

- Tässä varastossa on myös arvokasta tavaraa, synkkeni Jore. Ja kirjat on saatava takaisin. Varsinkin Fred Wanderin Seitsemäs Kaivo. Se holokausti romaani oli täysin lukematon

Yhtä äkkiä Joren silmissä palanut hiillos roihahti täyteen liekkiin. Eki tiesi ettei se tiennyt hyvää. Jore käännähti puisella makuulavitsallaan ja hyppäsi alas ja kävi Vegen pillistä kiinni

- Mihin Sinä myit kirjat, kysyi Jore

- Mikä vitun jude Sinä luulet olevasi, on olemassa muitakin kirjoja kuin juutalaisten kohtalo. Niitähän on Mafiassakin

Silloin Jore löi, mutta Eki tuli väliin ja Joren käsi laski.

- Minä hommaan kirjan takaisin, sanoi Eki

- Mutta onko Sinulla riittävästi rahaa

- Ehkä ei

- Ota minun kaulapussistani

Silloin Ekin veri pysähtyi “Mitäs jos sekin olisi käännetty”

- Paljonkos täällä pitäisi olla, kysyi Eki

- En minä tiedä, mutta ota koko pussi silloin se on paremmassa turvassa

- Minä haen kupillisen kylmää vettä ja annan omista mömmöistäni kolme jotta rauhoitut

- Ei, vastasi Jore

- Sinulta ei nyt kuule kysytä, vastasi Eki

Näin tapahtui. Eki odotti tunnin ja Jore nukahti.

Kaulapussissa oli myös varaston avaimet